KAKO PRIPREMITI MOTOCIKL ZA ZIMU?

Ljubitelji motocikala ne bi imali ništa protiv da sezona traje cijelu godinu. Nažalost, naše podneblje to ne dopušta. Kad vidite da se jesen već povlači, razmislite o pripremi vašeg motocikla za zimu.

21.03.2024

KAKO PRIPREMITI MOTOCIKL ZA ZIMU?

Ljubitelji motocikala ne bi imali ništa protiv da sezona traje cijelu godinu. Nažalost, naše podneblje to ne dopušta. Kad vidite da se jesen već povlači, razmislite o pripremi vašeg motocikla za zimu.

21.03.2024

Ovom pitanju vrijedi pristupiti s potrebnom ozbiljnošću, jer će svaki nemar sigurno izaći na vidjelo na početku nove sezone. Općenito, vaš motocikl ne voli niske temperature. Pa ako ga imate priliku preko zime sakriti u grijanoj prostoriji, ne oklijevajte, to je najbolja moguća opcija. Ovaj izbor povećava šanse da u novu sezonu uđete bez komplikacija. No, ako nemate garažu s ugodnom temperaturom zimi, ali ste spremni malo dublje posegnuti u džep, možete iskoristiti ponudu tvrtke koja pruža usluge na području "zimovanja motocikala". Grijana dvorana i brižna njega specijalista - teško je zamisliti bolje rješenje!

Ali što ako svom motociklu ne možete osigurati takve uvjete? Zimovanje u negrijanoj garaži također je izlaz. Ipak, morate se sjetiti nekoliko stvari koje će vaš dvokotač preživjeti ovo vrijeme u dobroj formi i biti spreman za nove izazove u proljeće.

TOČENJE GORIVA „DO ČEPA“ JE METODA KOJA JE NAMIJENJENA SPRJEČAVANJU ŽARIŠTA KOROZIJE U SREDINI

Prije nego što govorimo o garažnom parkiranju, moramo spomenuti posljednji element zatvaranja sezone. Ako imate metalni spremnik za benzin, vaša posljednja vožnja u jesen trebala bi biti na benzinskoj postaji. Tamo svakako natočite gorivo "do čepa". Spremnik pun goriva daje nadu da se unutra neće kondenzirati voda. Drugim riječima, to je metoda za sprječavanje stvaranja žarišta korozije. Opseg zaštite možete još više proširiti - samo dodajte FUCHS Silkolene PRO FST gorivu. Želimo razuvjeriti one koji tvrde da će nekoliko mjeseci odležavanja naškoditi samom benzinu. Oktan se ne taloži tako brzo, tako da možete jednostavno krenuti s vožnjom u proljeće.

ZAMIJENITE ULJE I ULJNI FILTER - PREPORUČUJEMO ZAMJENU ULJA NA KRAJU SEZONE

Postoje dva pravca u mišljenju kada je riječ o zamjeni ulja. Neki smatraju da je to najbolje učiniti nakon završetka sezone, drugi da možete pričekati do proljeća. Dajemo prednost prvom gledištu iz jednostavnog razloga. Dok novo ulje ima alkalnu reakciju, u pretjeranom (a obično je ulje u takvom stanju nakon intenzivne sezone) pronaći ćemo puno nečistoća koje pogoduju stvaranju kiselina. Zamjenom ulja prije zime zaštitit ćete motor od dugotrajnog kontakta s nepoželjnim tvarima. Tijekom ovog servisa treba promijeniti i filter ulja. Ako niste sigurni kojim uljem napuniti motor vašeg motocikla, koristite našu tražilicu: Birač ulja. Naša tražilica će osim motornog ulja prikazati i ostale proizvode potrebne za servis i održavanje vašeg motocikla. Važno: bez obzira kojeg proizvođača ulja koristite u tražilici, ne zaboravite UVIJEK provjeriti rezultate u priručniku za motocikle.

OPERITE MOTOCIKL

Neki od nas pridaju veliku važnost estetici, drugima je to sekundarno pitanje. Bez obzira kojoj skupini pripadate, prije zime temeljito operite motocikl. Zašto je to toliko važno? Pa, sve vrste onečišćenja u obliku ostataka maziva, blata, asfalta ili osušenih mušica loše utječu na lak. Ako ih sada ne uklonite, u proljeće ćete se samo teže riješiti takvih tragova. Kako oprati motocikl? Neki, želeći si olakšati zadatak, odlaze u autopraonicu. U ovom slučaju, morate biti vrlo oprezni. Visokotlačni perač, iako brzo uklanja prljavštinu, može napraviti mnogo štete. Proizvođači motocikala često savjetuju da se oprema ne pere vodom pod pritiskom. Ukoliko se ipak odlučite koristiti visokotlačni perač, apsolutno izbjegavajte lanac, ležajeve, hladnjak i elemente elektroinstalacija. Mnogo je sigurnije pranje vozila ručno, mokrom spužvom ili krpom (ponekad i četkom za jače zaprljanje). Ipak, najviše pažnje vrijedi posvetiti lancu koji nakon intenzivne sezone treba temeljito oprati i odmastiti. Ovdje je FUCHS Silkolene sredstvo za čišćenje kočnica i lanaca korisno.

SAČUVAJTE OBOJENE POVRŠINE

Nakon ovakvih tretmana motocikl je dobro tretirati zaštitnim slojem koji ne samo da će poboljšati njegov izgled, već i zaštititi metalne elemente od korozije i manje zagađivati vozilo. U ovoj fazi vrijedi koristiti FUCHS Silkolene Pro-Prep, koji ostavlja tanak zaštitni film na lakiranim površinama i plastici.

PODMAZIVANJE POKRETNIH DIJELOVA

Očišćeni i osušeni motocikl također je spreman za nanošenje odgovarajućih maziva. U tom slučaju postupite točno onako kako biste postupili s bilo kojim periodičnim održavanjem. Ako razmišljate o proizvodu koji će dobro zaštititi lanac, možemo vam preporučiti FUCHS Silkolene Chain Lube. Najbolje je na čeličnu užad-sajle nanijeti pripravak koji sadrži grafit (npr. FUCHS Silkopen), ali tada morate biti oprezni s gumenim elementima koji mogu biti osjetljivi na ovu komponentu. Alternativa će biti univerzalno sredstvo (npr. FUCHS Silkolene All-In-One sprej), koje se može koristiti za očuvanje svih pokretnih dijelova.

ZAŠTITITE HLADNJAK

 Element koji je izuzetno osjetljiv na niske temperature je hladnjak. Kako biste spriječili štetu uzrokovanu smrzavanjem vode, unaprijed zamijenite rashladnu tekućinu onom koja je prikladna za zimske uvjete. Dobar izbor je FUCHS Silkolene Mag Cool na bazi monoetilen glikola koji pruža zaštitu od smrzavanja čak i kada živa padne do -40°C. Štoviše: stvara tanak antikorozivni sloj koji omogućuje bolje odvođenje topline.

BRINITE ZA SVOJE GUME

Dugi tjedni stajanja nisu pogodni za gume. Motocikl ima svoju težinu, a misija održavanja te težine leži na kotačima. Guma je prilično plastičan materijal, pa boravak u jednom položaju može uzrokovati deformaciju gume. Međutim, ti se nedostaci mogu otkloniti. Prije zime dovoljno je još malo napumpati zračnice/gume i staviti motocikl na središnje postolje kako bi se rasteretili kotači. Idealno je ako imate na raspolaganju posebna postolja, zahvaljujući kojima motocikl neće dodirivati tlo. Pomoći će i redoviti odlasci u garažu i "rolanje" kako bi kotači mogli promijeniti položaj (preporuča se to barem jednom mjesečno).

IZVADITE AKUMULATOR

Akumulator sigurno neće voljeti zimu. Ako ga zaboravite i ostavite ga dulje vrijeme u nezagrijanoj prostoriji, vrlo je velika vjerojatnost da će se potpuno isprazniti. To može dovesti do njegove sulfatizacije, a kao posljedica toga, natjerati vas da potrošite dodatni novac u proljeće. Želite li izbjeći takav scenarij, izvadite akumulator i preko zime ga držite na toplijem mjestu. Također ne zaboravite redovito puniti bateriju. Najbolje je to učiniti svaka 3-4 tjedna. Ako se takvih stvari ne sjetite možete nabaviti uređaj koji će se pobrinuti za vašu bateriju. Riječ je o “pametnom punjaču” koji će odlučiti kada se akumulator treba napuniti i opskrbiti ga odgovarajućom dozom energije.

RAZMISLITE O DETALJIMA

U praksi gotovo svaki iskusni ljubitelj motocikala ima svoje patente za zimu. Većina se svodi na izolaciju motocikla od nepovoljnih uvjeta. Neki svoju opremu štite od dodira s hladnim tlom izolacijskom prostirkom, a od prašine je štite pokrivanjem ceradom (važno je da je od materijala koji diše!). Drugi se uvijek sjete krpom začepiti ispušnu cijev i tako zatvoriti put vlazi koja pogoduje stvaranju hrđe u metalnom prigušivaču. Svaki postupak, zahvaljujući kojem će motocikl bez oštećenja preživjeti zimu i glatko ući u novu sezonu, je dobar.